MÝTY A FAKTA O NAKUPOVÁNÍ V SECONDHANDU – 5 nejčastějších omylů

19. 8. 2021

Ředitel velkoobchodu a e-shopu Secondhand kg vyvrací časté mýty o nakupování věcí z druhé ruky.

1. TO KOUPÍM V OBCHODECH PEPCO NEBO LIDL. NAKUPOVAT V <&nbsp> SECONDHANDU SE UŽ DNES NEVYPLATÍ.

Pokud je pro vás určující jen cena, pak může být návštěva levných řetězců řešením. Zamysleli jste se ale nad tím, jak může být oblečení tak levné, když jeho ekologická varianta se zdá být drahá? Stačí se podívat na ceny běžně dostupných látek, kolik stojí 1 metr? Kolik stojí lidská práce na 1 hodinu? Víte, v jakých podmínkách bylo oblečení vyrobeno, jaké byly použity barvy, které se uvolňují do pokožky při nošení… Výhodou secondhand oblečení může být právě to, že bylo několikrát nošené, a tedy i několikrát prané. Navíc neriskujete, že se nečekaně srazí. To bohužel u nových věcí není samozřejmost. Nekvalitní materiály a nešetrné zacházení s materiály (stříhání, způsob šití atp.) způsobují mimo jiné jejich krátkou životnost.

Desítky let staré kusy jsou už dnes výrazně kvalitnější než nové. Doufáme, že výrobou věcí z udržitelných zdrojů, získáme do budoucích let další skvělé secondhand kousky. Sledujeme také projekty zaměřené na upcyklaci a recyklaci – progresivní cesta k „zelenému“ šatníku.

Šetříme přírodní zdroje! Je nesmírně důležité snížit výrobu nového zboží. Jsme přehlceni odpadním materiálem a zatíženi neekologickou výrobou. Planetě došly síly, žijeme na dluh, a to ve všech směrech.

Nákupem v secondhandu se připojíte k celosvětovému trendu a naléhavé prosbě vědců zachránit zemi pro budoucí generace.

2. OBLEČENÍ NENÍ VYPRANÉ A NĚKDO HO NOSIL. MŮŽE BÝT NEBEZPEČNÉ, JE TO NECHUTNÉ.

Víc než secondhandové oblečení, jsou toxické tyto myšlenky. Zákon na zákazníka dobře pamatuje a neumožňuje dovážet nošené zboží bez jeho předchozí desinfekce. Nové zboží, které zakoupíte nejčastěji od komerčních značek, na tom bývá mnohdy daleko hůř. Textil může být barvený toxickými látkami a vyráběný v nuzných podmínkách. Samotné pěstování surovin vhodných na textilní vlákna doprovází používání silných pesticidů. Existuje o tom celá řada snímků. Doporučuji např. The true cost. Další informace o výrobě oblečení a s tím spojených rizik najdete brzy na našem blogu.

3. NAKUPOVÁNÍ V SECONDHANDU JE STÁLE DRAŽŠÍ.

Celosvětově se odhaduje, že trh s produkty z druhé ruky velice rychle poroste. Již vyrobené a znovu nabízené zboží by v řádu desítek let mělo ovládnout 80 % trhu. Náklady na recyklaci a vývoj tohoto trhu často přesahují výrobu levných produktů. Je to ale jediná cesta, jak snížit další negativní působení jednotlivců i firem, díky nimž jsme dnes v kritické situaci – opět celosvětově. Svůj podíl neseme všichni. Ale máme dostupné informace, které jsme třeba před lety neměli a máme možnost s tím něco udělat, společně i každý sám za sebe.

4. JÁ SI NIC NEVYBERU, NEUMÍM V SECONDHANDU HLEDAT TO, CO POTŘEBUJI.

Nakupování v secondhandu je nejen životní styl, ale i zážitek. Touha objevit něco, co nikdo nemá. Hledání originálu, a to i za cenu, že si jej upravíme. Zkuste zapátrat třeba na Instagramu po inspirativních videích, jak přešívat a opravovat kazové nebo jen stylově nevhodné věci.

V kamenných obchodech Elegant secondhand nabízíme zboží v „hrabacích“ koších i vyvěšené na ramínkách, to zlepšuje možnost výběru. Základem úspěchu je vymezit si na výběr zboží čas a nedat se odradit prvními neúspěchy.

5. NÁKUPY V POLSKU JSOU VÝHODNĚJŠÍ NEŽ SECONDHANDY.

Vrátím se zpět k tématu výroby a opravdové ceny oblečení. Nízká cena nového zboží bohužel často znamená vysokou „cenu“ pro budoucí generace. My chceme lepší svět dlouhodobě ne sobecky pouze dnes. Máme na výběr. Nakupovat levně ale uvědoměle a efektivně nebo zvolit levné nákupy, které přinášejí vysokou daň z pohledu životního prostředí i celospolečenské kultivace hodnot a návyků.

Vidím sílu v podpoře lokálního trhu, a i když se velké firmy zatím bez exportu neobejdou, možná se nám společnými kroky podaří zvýšit soběstačnost na domácí půdě. Udělejte si nákupem v našem e-shopu radost. Podpoříte tím životní prostředí a našim projektům dejte šanci působit na českém trhu.

CHCI NAKUPOVAT DOMA
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.