ŠETRNÉ NAKUPOVÁNÍ

10. 11. 2021

Nakupování s dobrým pocitem a bez výčitek. Zabalené v nedočkavosti a momentu překvapení. Také jste lovci pokladů a užíváte si vybírání oblečení v second handu? Možná Vás lákají nízké ceny, možná pátrání po originálních kusech. A možná jste podlehli kouzlu slow fashion.

Jste součástí změny

Šetrné nakupování odráží znovuobnovení starých principů výroby a nakupování. Módní trendy se mění rychlostí lusknutí prstu, stejně tak rychle se mění naše šatníky. Opravdu nosíme vše, co máme ve skříni?

Moderní doba nabízí celou řadu návodů, podcastů a kurzů „jak na udržitelný šatník“. Je to skvělá motivace a sdílení změny s ostatními. K dalším krokům Vám postačí selský rozum a…

Pravidlo tří kupiček

1. co nosím téměř pořád
2. co nosím občas
3. co téměř nenosím

Než se vrhnete do třídění, věnujte ještě chviličku čtení.

Proč nakupovat šetrně

Vyčerpali jsme přírodní zdroje a jedeme na dluh. Jediná šetrná cesta je neprodukovat zbytečně více, než je skutečně potřeba. Ke změně je nutný náš osobní přístup. Obnovení hodnot pokory a skromnosti.

Cirkulární princip

I my jsme v podstatě na začátku. Čeká nás dlouhý proces změn, ale jsme odhodlaní postupně věnovat maximum sil a času pro lepší zítřky. Dovážíme a třídíme použitý textil. Snažíme se snížit odpadní materiál na minimum. Dodáváme zbytkové materiály do různých dílen a k průmyslovému zpracování jako druhotnou surovinu.

O tom cirkulární ekonomika je

Využívá druhotné zdroje, ohlíží se na nakládání s odpadním materiálem nebo se zabývá spotřebou vody. U cirkulární ekonomiky je „rotace“ všemi směry zásadní. A každý článek je důležitý.

Bojujte do roztrhání

Když si zase začneme vážit věcí, které nosíme a lidí, kteří je vyrábějí, určitě jim budeme chtít věnovat co nejdelší životnost.

Nakupujte s rozvahou, nevyužité kusy darujte, prodejte nebo přešijte na nové.

X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Uživatelská data
Personalizace reklam
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.